Glass+ Stockholmssyndrom?

Nu har jag varit nere i stan & käkat glass, vad gott det är. För min del blev det en lakris puck. Det var faktist riktigt skönt att sitta i solen & snacka en massa skit. Äslar ju att ha solbrillor på mig, så dom har man använing av nu. Köpte ett par jätte snygga pilot brillor i Thailand, trivs jättre bra i dom.
Förästen filmen vi kollade på igår nämnde dom Stockholmssyndrom & jag har suttit & tänkt på det hela dagn & kom verkligen inte på vad det var för syndrom. Var tvungen att läsa på lite.

Stockholmssyndromet är en beskrivning på en relation mellan förövare och offer i en gisslan- eller kidnappningssituation där offret tar parti för förövaren mot polisen. Stockholmssyndromet som term uppkom efter Norrmalmstorgsdramat. Det kom till efter att psykiatern Nils Bejerot pratat i TV om att gisslan drabbats av ett syndrom som gjorde dem benägna att försvara sina gisslantagare. Syndromet har undersökts noga av olika forskare och man har kommit fram till att det framför allt baserar sig på rädsla för att råka ännu värre ut och en vädjan till den inre godheten hos den som tagit en som gisslan. Ju mer energi man investerar i denna typ av förhållande, desto svårare får man att bryta sig loss.
http://susning.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0