Vardags make upp...

Tänkte att jag skulle lägga upp bilder & beskrivning på min vardags make upp.

Steg 1- basic


Jag börjar med grunden. Tvättar ansiktet med mina prudukter jag har skrivt om hä innan & tar serumet över hela ansiktet, sedan lägger jag foundation. Använder mig av en från Mac spf 44.



Sedan tar jag Mineral puder över hela ansiktet med runda rörelse.


Dags för rouge, lägger det endast vid kindbenen & använder mig av en brun nyans från Isadora.


Grunden klar...

Steg 2- ögonen



En brun skygga från Face Stockholm, hazelnut. Tar den både över & under ögat


Sedan lägger jag en mörkare skugga runt ögon globen.


Tar en ljus nyans & lägger innerst vid ögat för att få mer lyster.



Lägger svart eye liner under ögat (ej över)



Pricken över i:et blir lite mascara på övre ögonfransarna



Sisst men inte minst, läppglan från mac i en corall färgad nyans.


Jag är klar =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt

2008-09-10 @ 22:51:52
Postat av: Linden

Väldigt snygg sminkning, klär dig enormt bra!

2008-09-10 @ 23:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0